Tuesday, May 25, 2010


ini family saye yg tercinta!!!

Gmbar ni diambil sewaktu sy di tingkatan 4.tahun 2008.tahun yg sama,ayah mengalami bone fracture,di tulang skapula,yg mnyebabkn kami hnya beraya kt rumah je.Gambar ni kami ambil juga sbab nak tunaikn permintaan adik yang nak sgt ambil gambar satu family.Inilah keluarga kecil saya.Jangan keliru,yang pakai bju ungu tu,adik,bukan abang walaupun dia lebih tinggi.Perkara ni sering mjadi punca kami bertekak sampai akhirnya ia akan berakhir dgn jeritan dan pekikan dr ibu yang marah kami krana memekak pasal benda yang kecik.Sy sgt rindu semua adegan2 pergaduhan tu sbb,skrg,kami adik bradik smua dduk jauh2.abg kat pahang,sy kat selangor,Ijat(adk yg pkai bju ungu) kt Tumpat..tggal anas,yg kcik skali je tggal dgn ibu ayh kt rumah.Anas slalu mrungut knapa kakak dgn abg2 dye jrg balik...tp...bila balik,mulalah...perang yg buat kami pecah perut ktawa....wlaupun kami xrmai,tapi sgt bahagia...kami adk bradik,klau nk mntak ap2,mntak dgn ayah.klau mntak dgn ibu,kne dga ceramah pnjg.klau ayah,bg je,xbyak tanya...hehehe...tapi,yg besnye ibu ni,klau kami blik,msti msak bes2..ikan bakar,aym panggang,nasi briani,mcm2la...dduk rmah smggu je,tp gmok mngalahkn dduk rmah sbulan...ayah x byk ckap,tp ibu slalu bg free sermon...hehehehe..

sy banyak copy ibu sy.suka masak,mnggubah,mnanam,menjahit,sgl mcm yg ibu sy suka,sy mst suka.mmndangkan sy satu2nya anak pmpuan,jd,sy dah diajar mmasak dn mngemas sjak kcik lagi..jgn kata ank pmpuan sorg,mst manja..sy xmanja pn...ishk2..tp,itu smua pelajaran utk hidup..kami adk bradik,smua Alhamdulillah boleh mmasak.kalau cmpak kt mne2,insya Allah boleh hdup...dsbbkn smua pndai msak,smua pndai makan gak.sbb tu kami smua 'sihat2' belaka....hihi...

ibu dgn ayah,mrklah kawan kami,shbat kami,cikgu kami,...WE LOVE IBU & AYAH!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...