Monday, June 28, 2010

pelajaran hidup.

Cik Husna Izzati Jaafar.
Sukacita dimaklumkan bahawa permohonan untuk semakan semula saudari telah kami terima.
Juga sukacita ingin dimaklumkan,bahawa terdapat perubahan markah pada keputusan saudari.
Segala kesilapan dari pihak kami amat dikesali.


Ya Allah...mse mula2 dapat result,syafawi:3.5,tahriri:0.0,tajwid:1.0.CGPA:1.56..
anda GAGAL!!!selama hari ni,xpernah alami kegagalan yang teruk mcm ni.tapi,ap yang pasti,ad hikmah yang Allah nak sy cari dan pelajari.jgn rasa diri hebat sangat.

disebalik kedukaan yang melanda,Allah ilhamkan sy utk buat semakan semula.Dia juga menghantar saya bantuan untuk menghadapinya.

"enti buat surat permohonan,sertakan sekali dengan duit rm100,sbb enti nak semak smula 2 kertas".Ya Allah.ujian lagi.dalam dompet cuma ad RM 70.mna ckup!!buku kelas bi da rm38.elaun da tertuggak 2 bulan.xkan nak minta pd ayah.hari ni baru 21 hrbulan.mane nak cari duit....

"ana tak jadi nak buat semakn smula la ustaz.elaun ana xmasuk lagi.da tertunggak 2 bulan.mna ad duit nak bayar". "enti nak amek medik kan kt uia?klau result enti mcm ni,mcm mna uia nak bagi kos tu kat enti.enti cek smula.klau msuk dur thani,enti jgak yang rugi.xpe.ana tlong enti.nanti ana tnyakan pd unit kawangn tntg elaun enti yang tertunggak.enti buat semak smula ya.enti jgan nangis.insya Allah,ana tolong mna yang ana mampu".kata2 ustaz baru dr unit akademik.syukran ustaz krana sudi membantu...

"hang pkaila duit aku dlu.ksian aku tgok hang.takpa,hang pkai dulu.yang penting,hang cek smula,xpayah masuk dur thani",sahabat sperjuangan yang sentiasa memahami.Allah kurniakan sy sahabat semulia syazwani utk mbantu saya dikala buntu mhadapi ujian Nya.

"ni keputusan semak semula exam enti.nanti insyaAllah,enti boleh amek medik kat uia nanti"."duit ni ustaz?"."xpe.enti amek balik.yang lain tu,ana dah uruskan."....mulianya insan ini!!!smoga Allah balas kebaikannya dengan gnjaran yang berlipat kali ganda..

Ya Allah...wlaupun ujian yang Kau turunkan,Kau tetap anugerahkan aku insan yang sudi membantu aku menghadapinya...Engkau tidak berjanji bahawa ujianmu senang utk kutempuhi,namun Kau sentiasa memendu langkahku menghadapi setiap ujian MU...

result dapat lulus.xperlu msuk dur thani.bayaran untuk semak semula dipulangkan.Ya Allah...Engkau maha pengasih..Wlaupun Engkau mendugaku dgan kegagalan,namun Engkau berikan aku seribu hikmah dan kemanisan ukhwah keranaMU...

Smoga Allah mengganjari sahabtku dan guruku dengan sebaik2 ganjaran..ameeen...

pwlajaran hidup yang bermakna buat saya.Allah sentiasa bersama sy menghadapi ujian Nya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...