Wednesday, July 21, 2010

kecintaanku......

kesibukan yang menghambat mbuatkan tiada masa untuk mengetuk papan kkunci utk bercerita lagi.

tapi,kali ni,alhamdulillah,masih ada ruang untuk saya berkongsi lagi.

tentang kecintaan saya.

tentang kegilaan saya.

tentang obsesi saya.

bila bercakaptentang kecintaan,obsesi dan kegilaan,mesti ramai yang terbayang tentang kehadiran seseorang yang membuat saya gila dan obses.
tapi,bukan seseorang.
ianya adalah sesuatu.

saya terlalu gila untuk belajar HUMAN ANATOMY dan BIOCHEMISTRY.

subjek2 untuk pelajar perubatan.

adakah terlalu gila utk belajar sesuatu yang kita tergila2 dgnnya?
rasenye,tak...

erm..tekanan yang menghambat diri sejak kebelakangn ni,terasa hilang stiap kali saya mnatap buku dan nota rujukan anatomy saya.satu kepuasan bila saya tahu ssuatu tntg bdan saya sndri.menconteng film xray badan sndiri utk melebel tulang yang ada pd bdan sndiri.

sy rase sy masih waras,dan seronok buat smua tu.

tapi,ad yang kata,saya sudah hilang akal mbaca buku dan carta anatomy yang berserabut dgn mcm2 label dan warna.

wlau apapun,sy tetap seronok.seronok utk belajar smua itu.kerana obsesi ay utk menjai seorg pengamal perubatan.utk menjadi seorang physician,seorg doktor,obstetrician and gynaecologist.berbakti kpada agama dan bangsa sy.mnjdi cita2 sy utk mnjdi doktor yang memberi rawatan bukan shj rawatan jasmani,tapi juga rohani..

DR HUSNA IZZATI al-hafizah....

smoga Allah memperkenankan hjat sy utk menjadi seorang doktor suatu hari nanti.smoga Allah mpermudahkan segalanya....

ameeen...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...