Monday, March 7, 2011

.sebab awak matahari saya.

Bismillahirrahmanirrahim.


Saya sangat suka membaca.

I spend most of my time reading.
Sebab membaca ini,membuatkan otak saya ligat berfikir membayangkan situasi dan keadaan seperti yang dibayangkan penulis.

Ustaz Zaid Akhtar pernah katakan,sebuah hasil seni yang hebat,mampu membuai perasaan pembaca.

Banyak sangat sebenarnya bahan bacaan yang boleh membuatkan anda merasa tidak keruan,marah,hatta menangis bila tiba babak sedih.Boleh saya katakan,novel-novel bergenre cinta sangat hebat dalam menyentap
perasaan.Namun,malang sekali sangat kurang isi dan manfaat yang boleh diambil dari bahan bacaan yang menjadi kegilaan ramai ini.

Saya suka membaca novel,tetapi bukan novel cinta.Saya rasa kalau baca sekalipun,saya tidak akan dapat apa-apa input.
Faisal Tehrani, Ramlee Awang Mursyid, Hilal Asyraf.
adalah tiga nama yang sangat saya minati hasil tulisan mereka.



Berjumpa dengan novel Manikam Kalbu,
buat saya akan terus jatuh cinta pada karya Faisal Tehrani.










Trilogi Bagaikan Puteri juga memancing hati saya untuk terus meminati semua tulisan Ramlee Awang Mursyid yang
banyak elemen saspen yang tidak disangka.






Sinergi tulisan Hilal Asyraf pula buat saya tertarik
untuk menghayati tulisan anak muda yang sangat
bersemangat ini.









Bagi semua kipas susah mati penulis-penulis yang saya nyatakan diatas,mereka akan sangat memahami mengapa tulisan mereka digilai.Ianya semacam ada aura,kuasa yang boleh membuatkan pembaca berlayar ke dunia lain,masuk ke dalam cerita mereka,dan merasai pengalaman yang hebat.

Susah nak dinukilkan apa yang dirasa.Kalau hendak tahu apa yang seronok dan hebat sangat tentang hasil tulisan mereka,baca sendiri buku-buku tersebut.

Selamat melayari alam khayalan.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...